PLOTO

Rólunk/Megvalósult pályázatok/

PLOTO
Összetett rendszerekkel térképezzük fel a kikötő területét, annak érdekében, hogy árvíz, illetve egyéb veszélyhelyzet esetén felkészülten tudjunk cselekedni

Projekt időtartama: 2022.09.01.-2026.02.28.

Pilot területek: Belgium, Magyarország, Románia

A projekt célja:

A PLOTO projektet szervező görög partnerek és magyar részről a MÁV-START Zrt., a RSOE és a

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem résztvevői segítségével összetett

rendszerekkel térképezzük fel a kikötő területét, annak érdekében, hogy árvíz, illetve egyéb

veszélyhelyzet esetén felkészülten tudjunk cselekedni. A projekt célja a többszörös veszélyt

jelentő környezeti kockázatok kezelése, intelligens, gyors és hatékony válaszadás, valamint

operatív, stratégiai alkalmazkodási és mérséklő intézkedések támogatása. A projekt felgyorsítja a

teherszállítási és logisztikai szektor átállását a folyamatok, a technológia és a logisztika

fokozottabb automatizálására, digitalizálására, szabványosítására és interoperabilitására.

A projekt várható eredménye:

A PLOTO projekt eredményei várhatóan tovább erősítik az európai árufuvarozási és logisztikai

ágazatok termelékenységének és hatékonyságának magas színvonalát, miközben biztosítják a

hálózat megbízható elérhetőségét olyan kedvezőtlen körülmények között is, mint például

szélsőséges időjárás, földrengések és egyéb veszélyek.

– Klímatudatos válságkezelés valós idejű információkkal az időjárási viszonyokról

– Kockázati modellek és az IWW-elemek sérülékenységének értékelése többféle veszély esetén

– Elemzési keretrendszer, amely lehetővé teszi az információáramlást a veszélytől a rendszer

kockázat/ellenálló képessége felé

– Modellezési és szimulációs környezet az IWW ellenálló képességének és a különféle veszélyek

miatti lehetséges hatásoknak a felméréséhez

– A PLOTO integrált prototípusai és a projekt pilotjainak végrehajtása a meghatározott

forgatókönyvek alapján

Várható hatásai:

– A belvízi utak hajózhatóságának biztosítása, legalább 50%-os kapacitás biztosításával szélsőséges

időjárási események esetén

– Növeli az infrastruktúra szélsőséges időjárási és emberi eredetű eseményekkel szembeni

ellenálló képességét azáltal, hogy legalább 80%-os hálózati szintű kapacitást biztosít a zavarok

idején

– Ezen infrastruktúrák mobilitásának és a teherszállítási/logisztikai hálózatainak rugalmasságának

és zavartalan működésének biztosítása

– Legalább 30%-kal növeli az újrahasznosított anyagok felhasználását a szállítási módokon belül

vagy azok között

– Csökkenti a környezeti hatásokat (kibocsátás, talaj-/vízszennyezés, ökoszisztémák degradációja)

az infrastruktúra építése, karbantartása, üzemeltetése és leszerelése során az EU

környezetvédelmi jogszabályaival összhangban

https://ploto-project.eu/